Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Misterylady - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Misterylady - WaarBenJij.nu

Panama

Door: puravida

Blijf op de hoogte en volg Misterylady

08 December 2009 | Costa Rica, San José

DINSDAG 8-12-09 BOCAS DEL TORO

7.00 In de bus op weg naar Panama, hebben we onderweg ontbijtje genuttigd in BriBri bij een bakkertje. Daarna onze weg vervolgd via een hobbelige weg wat voor de helft asfalt is en de ander helft vol gaten en losse keien. Eugenio is onze geweldige chauffeur, die probeert zoveel mogelijk de gaten en keien te ontwijken. Het is normaal dat hier dit soort wegen liggen.
9.00 Aangekomen bij de grens overgang Costa Rica/Panama, Eerst ons in Costa Rica uitchecken, en na een korte wandeling over een houten gammele brug. Over de gaten die zijn ontstaan in de brug zijn weer planken overheen gespijkert en het gaas langs de zijkanten zijn van alle kanten losgeraakt, waarbij je moet oppassen dat je er niet in verstrikt raakt. Onvoorstelbaar dat daar vrachtwagen en bussen heel aan de overkant komen. (Dit soort bruggen zijn verboden in Nederland).
Aan de kant van Panama inchecken voor verblijf in dit land. Staat leuk met al die stempels in het paspoort.
Het ging allemaal vrij vlot inchecken/uitchecken en het papier werk voor de bus volgens de begrippen hier.
11.30 zaten we in de bus, op naar Almicante, waar we met de speedboot werden gevaren naar het eiland Bocas del Toro het plaatsje Isla Colon. Deze vaart ging er wild aan toe het water was ruw en de regen viel met bakken uit de lucht.
13.00 Aangekomen in regenachtig Isla Colon ingecheckt in ons Hotel Laguna, die midden in het plaatsje ligt.
14.00 Het werd droog dus plaatsje ingelopen en drankje gedronken op een terras aan de oceaan, was goed uitzicht met allemaal mannelijke surfers en duikers. MMMMMMMMMMMMMMM
19.00 met de hele groep lekker wezen dineren in Lemon House, daarna drankje op onze kleine veranda voor onze kamer.

WOENSDAG 9-12-09 BOCAS DEL TORO vrije dag

8.00 Rise en shine, ons klaarmaken voor een zonnige snorkeldag, de lucht was strak blauw. Yahoo met een vreugde dansje op naar de bakker voor ontbijt en een lunch te kopen.
9.00 Klaar voor vertrek met een speedboot op zoek naar wilde dolfijnen. Al heel snel kwamen we de eerste tegen die met onze boot een klein stukje meezwommen, was een geweldig mooi gezicht. Daarna door naar ons snorkeleiland waar prachtig koraal op de bodem is gegroeid en volop gekleurde vissen zwommen, waar wij doorheen snorkelde. Geweldig Summum moment hier in Panama.
14.00 Weer op de speedboot op naar het rode froggenstrand aan de oceaan. Daar leven kleine rode kikkers. Op dit strand hebben we ons vermaakt met de golven en een beach volleybal competitie gehouden.
Nu zijn jullie benieuwd hoe mijn team het heeft gedaan¿ GEWONNEN.
17.00 De zon zakt in de zee dus wij weer op de terugweg naar ons hotel in de speedboot. Aangekomen een Balboa (biertje) genomen op onze overwinning.
20.00 Dineren waar ik enorm zin in een zalm had en die gelukkig ook op het menu staat. Bestellen dus.
Nu blijkt dat er op een eiland als dit niet altijd alles op voorraad is. Geeft niet maar dan moeten ze het wel zeggen. Via andere reisgenoten die daar ook dineerde en zalm hadden besteld, kregen een soort van kabeljauw voorgeschoteld, zonder te weten dat de zalm op was. Ook lekker maar niet als je zin in zalm heb. Dus ik vroeg hoe het met mijn zalm gaat en toen vertelde ze dat de zalm op is en of ik wat anders wilde bestellen. Tja zo gaat dat hier zij maken er geen probleem van. En wij nu we op vaantie zijn dus ook niet. Dan maar een Pasta Pesto besteld en gekregen. Smaakte ook prima.
ook het betalen moet je de tijd voor nemen, ach ja we zijn met vakantie dus manjana manjana.
Nog een Cuba Libre op onze veranda gedronken en de geweldige dag doorgenomen met elkaar.

DONDERDAG 10-12-09 BOCAS DEL TORO vrije dag

9.00 Uitgeslapen en op naar het bakkerte voor een ontijt.
10.00 Fiets gehuurd. (jaja klein beetje sportiviteit kan geen kwaad). Vewacht geen luxe fietsen met versnelling en handremmen. Het waren een soort van kinderfietsen qua grote, kleuren rose en licht blauw incl. terugtrap rem. Dit kan de pret niet drukken dus de fiets op, na een rit van 3 km met de zon op ons bolletje hebben we op strand BIG CREEK, een verfrissende duik genomen en genoten. (lekker bijgeleurd).
15.00 Werd wat bewolkt dus zijn wat rond wezen fietsen in het plaatsje Isla Colon, omdat het hier niet groot is kan je niet verdwalen en kwam je al snel weer op dezelfde wegen terug.
S'avonds fietsen ingeleverd, gedoucht, en nu ff internetten om jullie weer op de hoogte te brengen van ons verblijf hier in Panama en van de ervaring die ik jullie niet wil onthouden.
Na het avondeten willen we met z'n drieën nog wat drinken, en het leek ons wel gezellig om dit op het pleintje te doen tussen de lokale bevolking.
Daar kwam na 1 uur een soort parkopzichter aangelopen die iedereen vriendelijk gedag zei ook ons, en snel daarna stond te bellen.
Kort na zijn belletje kwam er politie aangereden en op ons afgelopen.
In het snelle spaans waar wij natuurlijk niets van begrepen, wezen zij uiteindelijk op onze fles rum met een gebaar dat alcohol niet genuttigd mag worden in het openbaar, en dat zij het deze keer door de vingers zagen.
Oeff, wat een geluk met de fles in onze tas richting hotel daar werden we uitgenodigd door mede passagiers die alles hadden gade geslagen om het drankje bij hun op balkon te komen nuttigen
Dit was het avondje wel, hebben er veel schik om gehad en te weten dat we er goed vanaf zijn gekomen.
Moet er niet aan denken om in dit land op een politie bureau te moeten zitten.

• 11 December 2009 - 08:51

Nancy Huisman:

Hier nog meer regen dan bij jullie,maar verder gaat alles zijn gangetje.
    Leuke verslagen van je reis maak je,ik wist niet dat jij zo'n schrijverstalent heb.
    Kan niet wachten op de volgende avonturen uit C.R
    xx