Bouqete & Dominical - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Misterylady - WaarBenJij.nu Bouqete & Dominical - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Misterylady - WaarBenJij.nu

Bouqete & Dominical

Door: puravida

Blijf op de hoogte en volg Misterylady

11 December 2009 | Costa Rica, San José

VRIJDAG 11-12-09 BOUQUETE

8.00 Opstaan, ontbijtje en na een korte wandeling naar de boten om het eiland Isla Colon te verlaten.
9.30 Aangekomen na een ruige tocht met de speedboot stond chauffeur Eugenio ons alweer op te wachten om ons verder te rijden naar Bouqete.
Na een rit met korte tussen stoppen kwamen we om 15.30 aan in Bouqette.
Het was er koud, nat en grauw, ook de accomodatie hoorde in dit plaatje thuis.
Het was een hotel waar ze in de loop der jaren zodra er weer geld was, bij elke kamer een ruimte werd gebouwd om weer een bed te kunnen plaatsen.
Zo was er 1 kamer uitgebouwd om 7 bedden te plaatsen, verdeel in allemaal hokken.
Ook aan het interieur kon je niks kapot maken want er stonden alleen maar bedden.
In de regen het plaatsje ingelopen, om te kijken of daar wat te doen was, helemaal niets dus.
19.00 Met z'n alle wat gegeten in het paatsje, dat was wel goed.
Daarna met een groepje in de hal voor de kamers wat gedronken, waar we al snel overeen kwamen om deze dag snel te vergeten, gelukkig is het een tussenstop voor 1 nacht, omdat de reis te lang zal duren om gelijk naar Domincal door te reizen wat onze volgende bestemming is.

ZATERDAG 12-12-09 DOMINICAL

8.00 We gaan Panama verlaten, weer op weg naar zonnig Costa Rica.
10.15 Aangekomen in David bij grensovergang Paso Canoa hebben we 1.30 uur moeten wachten ons uit te checken in Panama.
Hier hebben ze geen haast, zat 1 pesoon (incl. pet en zonnebril) ruim 100 mensen uit te checken uit Panama.
12.00 Iedereen van de groep door de grens check gekomen, dit is nog niet alles want 250 meter verder moesten wij ons inchecken om Costa Rica weer in te komen.
Dit ging gelukkig heel snel dankzij onze chauffeur Eugenio, hoe hij het geregeld heeft weet niemand maar dat moet je ook niet vragen, dus instappen en weg wezen.
15.30 Aangekomen in Dominical ingecheckt bij Lodge Villa Rio Mar, een geweldig mooi resort met een een heerlijk zwembad, waar we na een lange reis met heel eel wachten gelijk een duik hebben genomen.
19.00 Met een groep van 11 personen naar het plaatsje gelopen via een pikdonkere bijna ongaanbare weg met gaten en keien, waar je een zaklamp zeker nodig heb, zijn we wezen dineren bij de Mexicaan.
22.00 Afzakkertje gedronken met een groepje bij de lodge van 1 van de reisgenoot.

ZONDAG 13-12-09 DOMINICAL vrije dag

9.00 Richting het strand op naar de surfers, (het oog wil ook wat) onderweg nog een ontbijt genuttigd in een plaatselijk restaurant.
Op het strand een bodyboard gehuurd om daarmee met de golven te spelen.
Dit doe je als volgt: Zodra er een golf omslaat je eigen mee laten drijven op de golf liggend op het board het strand op laten drijven.
Aangezien de golven er zin in hadden en onder het oog van de Baywatch mannen in rode zwembroeken en reddingsboei hangend aan hun uitkijk toorn, hebben we veel schik gehad.
17.30 Een zonsondergang is op komst dus vol verwachting klopt ons hart.
Onder het genot van een biertje hebben wij de zon achter een wolk zien zakken, dit is echt een zwitsers leven gevoel.
20.00 Naar het plaatsje gelopen en lekker gegeten bij de Thai, smaakte heel goed.
22.00 Aangekomen bij de lodge hebben we met een stel geproost op een geweldig mooie zonnige relaxte strand dag.