Zuid Afrika - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Misterylady - WaarBenJij.nu Zuid Afrika - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Misterylady - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Misterylady

17 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

VRIJDAG 17-2-17 HLUHLUWE NATIONAAL PARK
Met jeeps worden we over de onverharde ondergelopen wegen naar een tijdelijke andere bus gebracht (eigen bus mankement). Vanuit Swaziland hebben we Swazi Candles makerij (swazi kaarsen worden met de hand gemaakt zoals: olifanten, neushoorn, giraffe ed.) en de manzini markt met kleurrijke uiteenlopende kraampjes bezocht.
Via de border controle in Mahamba zijn we weer in Zuid-Afrika om verder te trekken richting het Hluhluwe Nationaal Park. Aan het eind van de dag komen we aan in onze EZULWINI GAME lodge, welke nabij het nationale park ligt. Tijdens onze wandeling bij de lodge spotten we giraffen met jongen, zebra's en andere dieren.
Tijdens het diner buffet worden we weer getrakteerd op een traditioneel zulu muziek en dans (Kkrakteristiek bij Zuid-Afrikaanse Zulu dans is het ritmisch benen- en voetenwerk en soepele heupbewegingen) door het personeel van de lodge.

ZATERDAG 18-2-17 ST. LUCIA
Om 8:30 doen we een game drive in het nationale Hluhluwe park.
In de heuvelachtige, bosrijke omgeving zien we olifanten, giraffen, impala’s, krokodillen, kudu’s en buffels. Ook de witte neushoorn als de zeer zeldzame zwarte neushoorn hebben we gespot waar dit park bekend om staat.
Rond het middaguur trekken we de Zuid-Afrikaanse provincie Kwazulu-Natal binnen. In het toeristische plaatsje St. Lucia bij ...... lodge nemen we om 15:00 een duik in het zwembad en genieten van het heerlijke weer. S'avond kunnen we voor het eerst zelf een restaurant uitzoeken tijdens ons verblijf in Zuid Afrika en dat werd op advies van Riaan bij John Dory's.

ZONDAG 19-2-17 ST. LUCIA
Om 9:00 hebben we een boottrip over lake St.Lucia dit ligt midden in een uniek gebied van wetlands langs de kust van de Indische Oceaan. Dit is een beschermd natuurgebied met een enorme diversiteit aan fauna met als bekendste bewoners krokodillen en nijlpaarden, die we dan ook gespot hebben.
Middag een wandeling gemaakt naar het strand van de Indische Ocean daar waar enkele locals een duik durfde te wagen in het koude water. Op weg terug naar de lodge komen we local tegen die bij het strand aan het braaien en dansen waren dus wij ook onze heupen los gegooid wat zij geweldig vonden en ons betrokken bij hun dansen. S'avonds nog wat gegeten in het dorp van St. Lucia.

MAANDAG 20-2-17 DRAKENSBERGEN
Om 7:00 vertrekken we westwaarts en rijden via de binnenlanden van KwaZulu-Natal naar de Drakensbergen onderweg zijn we gestopt bij de waterval van Howick. Eind van de middag komen we aan bij het luxe Mont aux Sources Resort.

DINSDAG 21-2-17 DRAKENSBERGEN
Vanwege de hele dag regen was het voor ons niet mogelijk om een wandeling te maken in de omgeving van Drakensberg. (wat geweldig moet zijn). De verjaardag van Hans gevierd door hem met de hele groep te trakteren op een champagne lunch. Rond klok van 18:00 trakteerde Hans ons op een borrel en hapje in het resort.