MonteVerde & Puerto Vieja Sarapique - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Misterylady - WaarBenJij.nu MonteVerde & Puerto Vieja Sarapique - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Misterylady - WaarBenJij.nu

MonteVerde & Puerto Vieja Sarapique

Door: puravida

Blijf op de hoogte en volg Misterylady

03 December 2009 | Nederland, Amsterdam

MAANDAG 30-11-09
7.00 opstaan en om 8.00 met de bus richting La Fortuna op naar vulkaan Arenal.
12.00 aangekomen bij hotel Lavas Volcanos gelegen onderaan vulkaan Arenal, die zich half in de mist schuilt(geen goed teken).
13.15 met z'n alle naar het dorpje La Fortuna waar we onze eerste luiaard spotten in de electriciteitsmast, dat was ook de enigste belevenis in het dorpje.
17.30 Op naar een avond ontspanning in het thermaal bad bij La Baldi. Deze baden worden verwarmd door de vulkaan Arenal. Verschillende baden met temperaturen van 25 tot 65 graden. Incl. lange, snelle glijbaan(heerlijk chillen). Daar een buffet diner genuttigd. Na deze ontspanning wilde we wel actie zien van de vulkaan maar je raad het al vulkaan Arenal heeft zich helemaal in de mist verstopt. Dus vanavond gaat het niks worden. We hebben nog de mogelijkheid om de vulkaan morgen te zien. Dan maar een afzakkertje bij het hotel, en op tijd naar bed want morgen vroeg dag voor de Cano Negro tocht.

DINSDAG 1-12-09
5.00 rise en rain om 6.00 met de bus naar de Cano Negro, deze rivier loopt naar Nicaragua. Na 2 uur rijden en 500 meter voor het restaurant om daar een ontbijt te nuttigen, krijgen we lekke band met de bus, gelukkig 1 van de achterbanden waar er dus 2 naast elkaar zitten, dus konden langzaam rijdend bij het restaurant komen voor een Costaricaans ontbijt (Pinto Gallo = rijst met bruine bonen / scrambled eggs / toast en koffie).
8.00 stappen we op de boot met regen. Maar toen we de eerste kaaimannen zagen deerde de regen ons niet. Hebben ook mooie vogels, leguanen, vleermuizen en andere insecten gezien.
Nu we ook de mogelijkheid hadden om even over de watergrens in Nicaragua te zijn, hebben we daar ook gelijk van geprofiteerd, dus dit land staat nu ook op te lijst van gezien. Al is het maar vanaf het water maar toch het idee is leuk. Het was een geweldige tocht en het mooie was dat de zon er om 10.00 doorkwam en niet meer is weggegaan.
12.30 lunch gehad in hetzelde lokale restaurant als het ontbijt (rijst met kip, bruine bonen, gebakken banaan, gekookte groente en ananas sap).
14.00 Dorpje La Fortuna nog even ingeweest voor een laatste blik en daarna chillen rond het zwembad bij het hotel.
Het weer zag er gunstig uit om vanavond vulkaan Arenal te gaan bekijken, maar het kan zomaar omslaan hier dus onze verwachting was klein.
18.00 Diner bij het hotel en de kans om vulkaan Arenal te zien werd steeds kleiner en kleiner, het werd dus niks. In dicht mist verschuilt de vulkaan voor ons (snik snik).
Dan maar een salsaworkshop van Birut en Nadine 2 reisgenoten uit de groep. Het ging er swingend aan toe met als afsluiting een afzakkertje op het terras voor onze kamers, met zo nu en dan een bui.

WOENSDAG 2-12-09
8.00 ging de wekker weer zodat we om 9.00 met de bus richting de caribieen zijn gereden en wel naar het plaatsje Puerto Vieja Sarapique. Na een rit van 2 uur kwamen we om 11.00 bij hotel Selva Verde dit ligt gelegen in een eigen natuurreservaat. Geweldig mooie groene natuur plek.
Met lunch in onze rugzak zijn we vanaf onze kamers door het reservaat, naar de rivier Rio Sarapique gelopen om daar af te koelen in de stromende rivier. Want door de regenwouden voelt het klam en warm aan dus een frisse duik was een welkom.
Onderweg kwamen we groen/zwarte kikkers, blue jeans kikkers (rode kikker met blauwe poten)hagedissen en schildpadden tegen.
18.00 Diner met z'n alle in het dorpje genuttigd en om 22.00 heerlijk in slaap gevallen onder een draaiende propellor die je hier zeker nodig heb.

DONDERDAG 3-12-09
Om 5.30 werden we gewekt door het gebrul van de apen die rond ons hotel slingeren. Geweldig om zo wakker te worden dan is het niet erg om zo vroeg op te staan.
7.45 zaten we weer in de bus op weg naar cacaoplantage ``Tirimiba``. Samen met een gids en over een 260 meter slinger hangbrug kwamen we in de cacaoplantage terecht. Daar werd ons het hele proces van cacaoboon tot chocolade melk of reep uitgelegd. Ook mochten we proeven van gemalen cacaoboon tot chocomelk en reep. Was een leuke ervaring.
10.30 Hebben we een aangegeven route gewandeld was er wel glibberig door de regen die er die ochtend was gevallen, maar toen wij er waren was het stralend zonnig weer dus ook warm en klam.
12.30 Op de cacao plantage lunch gehad en toen op naar het hotel om te chillen bij het zwembad.
16.00 Rondleiding met gids gehad door het natuurreservaat van het hotel. Daar hebben we Toekans, Ara's, parkieten, luiaard, apen en kikkers gespot. Leuk om bij zo'n hotel te overnachten. Nu op naar het diner bij het Hotel en morgen weer vroeg op om naar Tortuguero af te reizen.
Tot de volgende verhalen vanuit geweldig mooi en relax Costa Rica.

• 04 December 2009 - 11:36

Nancy Huisman:

Wauw klinkt allemaal heel erg mooi,relaxed en spannend. Fijn dat je het zo'n super vakantie hebt.
    Hier ook alles okay. Morgenavond het gebruikelijke gourmet- avondje ...avondje van ...
    Veel plezier en tot hoors.
    Veel groeten