Tortuguero & Cahuita - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Misterylady - WaarBenJij.nu Tortuguero & Cahuita - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Misterylady - WaarBenJij.nu

Tortuguero & Cahuita

Door: puravida

Blijf op de hoogte en volg Misterylady

04 December 2009 | Nederland, Amsterdam

VRIJDAG 4-12-09 TORTUGUERO

6.00 wakker gebrult door de brulapen die net als wij last hebben van de stortbui die er viel.
7.00 in de bus richting Guapiles voor ontbijt bij een vlindertuin. Zaten prachtige kleine en grote vlinders die ze daar kweken.
9.00 Kwamen we langs een bananan plantage van Del Monte, daar het proces gezien hoe ze van de bomen werden gehaald, ontdaan van het plastic en bescherm materiaal tussen de trossen, afgespoeld, gekeurd door keurmeesters. Toen in trossen werden gesneden, in een waterbad werden gedaan en daarna in banaan dozen verpakt. Klaar voor vervoer naar Holland.
12.00 Bij de boot aangekomen in Cano Blanco op naar de boot in Cano Blanco die ons naar Tortuguero bracht. Na een vaart van 1.30 uur en onderweg een zonnende krokodil gespot kwamen we aan in Lodge La Baula (betekent reuze schildpad) gelegen in een geweldige eigen natuur reservaat. Verwelkomt met een lunch en toen om 15.30 met de boot op naar het plaatsje wat aan de overkant van het water van de lodge ligt. Heerlijke relaxte reagge sfeer (komt het vandaag niet dan misschien morgen).
19.00 weer terug bij onze lodge hebben we diner gehad dit alles was All Inn in Tortuguero.
21.00 Met de boot en het personeel die elke avond vanaf de lodge worden terug gebracht naar het plaatsje hebben we gedanst met de plaatselijke Costa Ricanen die vonden het geweldig en wij ook.
00.00 weer terug met de boot naar onzer lodge voor een heerlijke nachtrust.

ZATERDAG 5-12-09 TORTUGUERO

6.00 Gewekt door de brulapen en vogels die rondom onze lodge verblijven staan we maar op, en nuttigen een ontbijt.
8.00 Stappen we op open boten om het natuurpark van Tortuguero te gaan verkennen.
Boa slang, Luiaard en vogels gespot. Was een leuke rondvaart vooral de terug vaart in de stromende regen was een verfrissing. Dus ook hier kan het heeeeeel nat zijn.
11.00 Stond het zonnetje weer aan de hemel en hebben met gids Mauricio een rondwandeling gemaakt in het park, langs de zee. Dat is vreemd maar een geweldig gezicht. Vooral toen we een Green Vine Snake in de boom tegen kwamen die op oog hoogte goed te spotten en fotograferen was. (Wauw geweldig).
16.00 Werden we met de boot op het vliegveld in Tortuguero afgezet om daar via het strand schildpadden te spotten. Het is nu de tijd dat de kleine schilpadden uit komen, dus wij vol vewachting op ht strand afstruinen. Toen we het al hadden opgegeven en het begon te schemeren zijn we toch een nest tegengekomen waar de schildpadje net uit begonen te komen en over het strand begonnen te rennen om de zee in te gaan. Ze zijn vlugger dan wij denken. Dit was echt een Summum moment, dus na deze ervaring hebben we in een plaatselijke cafe een cerveza erop genomen PROOST
19.00 Weer terug bij onze lodge een diner buffet genuttigd tijdens een heftige stortbui. Daarna een afzakkertje aan de rand van de rivier om de dag door te nemen.

PS: Rob en Yvette bedankt voor de OFF. Werd vooraf door de reisgenoten al gezegd dat de muggen hier immuum voor dit spul is maar ik ben de enige die nog geen muggenbeten heb, dus wat is nu het beste het spul van Costa Rica of uit Holland. Je raad het al. Dus nogmaals bedankt.

ZONDAG 6-12-09 CAHUITA

8.00 Tjonge jonge wat kan het hier ook regenen zelfs de apen zijn er stil van.
Na het ontbijt weer op de boot voor een 1.30 uur terug vaart naar Cano Blanco om daar door de bus en chauffeur opgehaald te worden op weg naar Cahuita.
Onderweg de mogelijk om te pinnen in plaatsje Limon waar voor de rest niks te doen is, dus snel verder met de bus.
11.30 Aangekomen in Cahuita Lodge Atlandid waar we na de reis een duik hebben genomen in het zwembad en zee en gelegen op het Negro (zwarte)strand dat aan de overkant ligt.
Achter onze lodge een voetbalveld waar op dat moment een damesteam aan het voetballen waren en wel geel tegen geel beide teams droegen gele shirts en de scheids was zowel scheid, lijnrechters en 4e official, dus waarom moeilijk doen als het zo ook kan.
19.00 Met een groepje het plaatsje in om bij een lokale restaurant een diner te nuttigen ging er gezellig aan toe.
Nog een afzakkertje aan het zwembad en onze 1e nachtrust in Cahuita.

MAANDAG 7-12-09 CAHUITA vrije dag

UItgeslapen tot 8.00 en daarna met een groepje van 7 naar het plaatsje voor een ontbijt. Net op tijd in een restaurant want het begon weer te stortbuien. In het restaurant werd koffie geschonken in hollandse FC Knudde mokken. Raar idee maar heel leuk. pannekoeken met ananas gegeten.
10.30 De zon stond weer hoog aan de hemel dus op naar het Cahuita park voor een wandeling tot aan het puntje van Cahuita.
Eerste stuk tot aan het riviertje waar we doorheen moesten hebben rangers met ons meegelopen die ons en een Boa slang, blauwe krabben en apen hebben laten zien.
Op het puntje van Cahuita waar we op de boot zaten te wachten die ons weer naar het plaatsje bracht ben ik bestolen door de apen die ook graag een crackertje lusten. Was wel grappig die bruatel beesten.
14.30 weer terug in het plaatsje Tuna salde met bananen cocktail genomen en snel terug naar de lodge voor een verfrissende duik in zee en het zwembad.
Vavanavond gaan we een diner nuttigen op de in de burt van de lodge moet goed eten zijn, dus dat gaan we proeven.
Nog 1 nachtje in Cahuita en dan op naar Pananama dat moet ook een ervaring worden. Ben beniewd ga het moge meemaken.
Zodra we daar geweest zijn laat ik het jullie weten hoe het daar was.
Tot de volgende verhalen vanuit Costa Rica.

• 08 December 2009 - 07:24

Ria Buurman:

Hoi Chantal,

Wat een verhalen, wakker gemaakt worden door brulapen, gaaf, wij worden hier wakker van de regen. Geniet ervan, voordat je het weet zit je weer hier. vol spanning wacht ik op je volgende reisverslag. XX

• 08 December 2009 - 09:21

Nancy Huisman:

Hoi,wat maken jullie een hoop mee,ben benieuwd naar de foto's.Leuke manier van communiceren dit reisdagboek. Is voor jou straks ook handig als je de 1000 foto's(:-) weer terug zie.We kijken uit naar je volgende reisverslag. xx

• 08 December 2009 - 10:01

Wilma:

Hallo Chantal,
    lijkt me helemaal super wat jullie doen. Heel veel plezier verder en geniet er van.